10 mrt 2009

Union Island - Happy Island

Na de paar dagen in de Tobago Cays varen we door naar Union Island, een paar mijl verderop. We nemen de zuidelijke uitgang door het rif, dat is even zweten, maar met het ene oog op de dieptemeter en het andere op de kaart varen we zonder problemen tussen de ondieptes door.
Op Union Island tanken we water, dat hier eenvoudig gaat aan een van de fueldocks. We proberen tot twee maal toe tevergeefs voor het dorpje te ankeren maar voelen hoe het anker over koraalzand schuurt als we het anker proberen in te graven. Inmiddels is de wind flink toegenomen en besluiten we het aanbod aan te nemen om aan een mooring te gaan liggen. Vannacht gaat het hard waaien, morgen zien we wel weer verder.

De volgende dag schuiven we een stukje door en laten opnieuw ons anker zakken achter het brede rif dat Clifton Harbour beschermt tegen de oceandeining. Dit keer met meer succes, we liggen meteen vast, zoals het hoort. Als we op zondag het dorpje in lopen is er, behalve een paar geiten, niemand op straat. Hoe anders is dat de volgende dag, als de kleurige marktkraampjes op het pleintje uitpuilen van de groenten en fruit, de life-is-good en sail-now-work-later t-shirt verkopers overal hun shirts op hebben gehangen en de paar straatjes vol met mensen zijn.

Op Union Island ontmoeten we ook Pim en Meta weer, die we eerder tegen kwamen op La Gomera en de Kaapverden, en met hun Linea op weg zijn naar Curacao. Als we 's avonds met hen een biertje gaan drinken op Happy Island, waar local Janti op een stapel schelpen op het rif een barretje gebouwd heeft, zien we ook de Gaia de ankerplaats binnenvaren. Het is een leuk barretje op een unieke locatie en ook Ank en Keimpe weten, slalommend met hun bijboot door het rif, het barretje te vinden. Als gevolg van een gezellig diner ensemble en een afzakkertje doorzakkertje op de Linea, zijn we de volgende dag allemaal solidair met Ascha. Koppijn.

Comment Notification Subscription

You have been unsubscribed from email notifications for any future comments to this post.
Reacties zijn gesloten

Welkom op Sailinglive.nl

In de zomer 2008 vertrokken we voor een reis met onze zeilboot Live, een Baltic 39 uit Zierikzee. Langs de westkust van Europa zeilden we naar het zuiden om vervolgens de Atlantische oversteek te maken naar de Caribbean, waar we een jaar lang hebben rondgezeild. Daarna ging het via Cuba naar de Verenigde Staten. In mei 2010 zeilden we de Oosterschelde weer op een keerden na duizenden zeemijl weer terug in onze thuishaven.