29 jul 2008

Boulogne - Dieppe

Met de Reeds Nautical Almanac op schoot hebben we samen met onze belgische buren bedacht dat we het best om 9 uur kunnen vertrekken, om van het zuidgaande tij te profiteren. Het was alleen zo gezellig die avond dat we vanmorgen door de wekker heen slapen en om kwart over negen wakker worden. We maken de boot zeeklaar, zetten koffie en ik haal nog even snel de laatste weerkaarten binnen via een brakke, maar gratis, draadloze internetverbinding. Op de weerkaarten is te zien dat de verwachte onweersbuien zijn overgetrokken en dat we niet veel wind zullen hebben.

Uiteindeijk varen we om tien uur de haven uit en zetten in een waterig zonnetje koers naar Dieppe. Op naar de Moules-avec-frites. De wind is zwak, kracht twee uit het westen. Kei-aan-de-wind (zou Gilbert zeggen) is Dieppe net bezeild en met een gangetje van 5,5-6 knopen varen we over een vlakke zee naar het zuiden. De zon komt er niet door vandaag en het is heiig. We zien helaas niets van de kust met krijtrotsen en een paar uur voor Dieppe zakt de wind er helemaal uit en zitten we midden in de mist. Met de AIS ontvanger en radar aan zien we een schip in de buurt, dat gelukkig dezelfde koers vaart als wij, richting Dieppe. Een mijl voor Dieppe trekt de mist op en zien we het stadje tussen de witte krijtrotsen liggen.

We meren af in de dure marina en liggen eerste rang, aan de boulevard. Heel flanerend Dieppe kijkt bij ons de kuip in. We gaan de kant op, op naar de beloofde Moules-avec-frites. Een aantal jaren terug waren we hier met vrienden op vakantie, toen nog met auto en tent. Ook toen Moules-avec-frites, en een schiettent, maar dat is weer een heel ander verhaal...
's Ochtends ga ik op zoek naar een bakker voor deux croissants et un pain, we zijn tenslotte in Frankrijk. Ik loop heel de boulevard af, overal restaurants en Moules-avec-frites maar nergens een boulangerie. Net als ik denk dat we het vandaag maar zonder brood moeten doen vind ik een slager die brood verkoopt. Bonne dimanche!

Update 30-07-2008 Eindelijk hebben we weer een fatsoenlijk internetverbinding, dus heb ik bij alle voorgaande berichten wat foto's geplaatst.

Comment Notification Subscription

You have been unsubscribed from email notifications for any future comments to this post.